Otwórz menu główne
Disambug.svg Ten artykuł dotyczy imienia. Zobacz też osoby, które mają tak na imię.
Moja Adela jest gruba jak mortadela,
na widok mojej Adeli koledzy moi posnęli.
Zespół Milano o Adelajdzie
Adelajda jak się patrzy
I ma w sobie to coś

Adelajda – żeńskie imię pochodzenia germańskiego. Nadawane było księżniczkom, wysoko urodzonym córkom bogatych tatusiów. Imię to zostało wymyślone przez jednego z błaznów, który zmuszony śpiewać kołysankę nowo narodzonemu, rozdartemu dziecku zanucił: Aj delej delej da!, co miało oznaczać tyle co: La la la la. Król zachwycony pomysłem błazna na imię dla dziecka nadał mu order, a dziewczynce imię Adelejda.

Spis treści

Charakter

Adelajda niczym władczyni, jest zrównoważona, okresy te przerywają nagłe napady złości i wybuchy szaleństwa. Jest bardzo uparta. Jak już wbije sobie coś do głowy, to dąży do realizacji chwytając się wszelkich metod. Najczęściej robi to w ukryciu, by nikt jej nie przeszkodził. Adelajda jest bardzo pamiętliwa. Potrafi bardzo długo czekać, by w najmniej oczekiwanej chwili zemścić się na kimś, kto zrobił jej coś złego. Do tego jest ironiczna i wybuchowa. Czasami trudną z nią wytrzymać.

Młodość i dojrzewanie

Nie bardzo lubi się uczyć, jednak mimo to, dzięki zaradności, odnosi sukcesy. Ma bardzo bujną wyobraźnię, która podpowiada jej tysiące gotowych rozwiązań. Jeśli dostaje w szkole jedynkę, nie przygnębia jej to, raczej rozdrażnia i motywuje do dalszego działania. Doskonała pamięć pozwala jej na spędzanie wolnego czasu przed telewizorem, zamiast nad książkami. W dorosłym życiu zostaje stewardesą, modelką, antykwariuszem, interesują ją także wszelkie zawody związane z modą i dekoratorstwem.

Uczucia

Jeśli chce, potrafi stworzyć miłą atmosferę, rozwikłać trudną sytuację. Gdy zaś nie chce potrafi sprawić, że wszyscy wyjdą źli i pokłóceni, by ona mogła wrócić do przerwanych zajęć w spokoju.

Miłość

Adelajda jest uczuciowa, ale nie pokazuje tego. Jest bardzo zaborcza, ale także bardzo kobieca, kokieteryjna i zmysłowa. Jej sex-appeal łamie serca mężczyznom. Podczas, gdy inne dziewczynki interesują się jeszcze głównie grą w klasy i gumę, Adelajda odkrywa w sobie kobietę i pragnie to szybko wykorzystać. Jako żona jest bardzo reprezentacyjna, nigdy nie staje się kurą domową ubraną w fartuch i z wałkami na głowie. Ma to jednak swoje minusy, ponieważ niechętnie też gotuje, pierze i sprząta. Jest po prostu doskonałą ozdobą swojego niedożywionego męża.

Przyjaźń

Adelajda nigdy nie odmówi pomocy, no chyba, że nie ma ochoty komuś pomagać. Jeśli już podejmie się jej, wkłada w to całe serce. Uwielbia przyjmować gości i to wystawnie. Doskonale się ubiera, może służyć dobrą radą w dziedzinie urządzania mieszkania, dlatego ma wielu znajomych, którzy chętnie sięgają po jej opinię.

Imieniny

Znane Adelajdy