Otwórz menu główne
Disambug.svg Ten artykuł dotyczy gry z serii FIFA. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.
Opakowanie tej fajowskiej gry

FIFA Football 2002gra komputerowa, ósma odsłona serii gier symulatorów piłkarskich FIFA. Jeden z niewielu symulatorów piłki nożnej, w którym można zaliczyć glebę podczas rzutu wolnego.
W tej edycji po raz pierwszy można było stworzyć własny klub i zawodników. Nie zabrakło także opcji przekupywanie sędziego.

Obejrzyj ten film na YouTubie
Gole w wykonaniu najlepszych

Spis treści

RozgrywkiEdytuj

Mecz towarzyskiEdytuj

Gracz rozgrywa mecz pomiędzy swoją drużyną a drużyną przeciwnika, ograniczona opcja kupowania meczu.

EFA TrophyEdytuj

Gracz wybiera najbardziej napakowaną z drużyn do zmagań w EFA Trophy, i fauluje raz za razem. Sędzia i tak nie gwiżdże (Puchar UEFA).

SezonEdytuj

Gracz wybiera ligę i klub, którym będzie kupował mecze. Przez siedem sezonów od 2000 do 2007.

ECCEdytuj

W tym trybie z kolei gracz może prowadzić drużynę do triumfu w Lidze Mistrzów. Wystarczy grać razem z Jackiem Krzynówkiem (cały czas do przodu).

Eliminacje do Mistrzostw Świata w Korei i JaponiiEdytuj

Gracz wybiera sobie reprezentację ze stref eliminacyjnych i rozgrywa mecze eliminacyjne do mundialu. Jeśli gra Polską, to i tak wiadomo, że nic się nie stało.

Stałe fragmenty gryEdytuj

Rzut wolnyEdytuj

Zawodnik kładzie piłkę na ziemi i kopie ją albo do kolegów z drużyny, albo w światło bramki (kto wymyślił ten głupi zwrot?). Można również zaliczyć glebę podczas wykonywania rzutu wolnego.

Rzut rożnyEdytuj

Tym razem wykonuje się go z kantu boiska, w stronę bramki. Chodzi o to, aby wymusić rzut karny, nieważne czy przewalając się w polu karnym, czy łapiąc piłkę w łapy.

Rzut karnyEdytuj

Należy umieścić piłkę w bramce, nieważne w której. Nieważne jest także, kto ją umieści, ponieważ liczy się tylko czysta gra. Jeśli bramkarz się przewróci, sędzia dyktuje czerwoną kartkę dla wykonującego.