Otwórz menu główne
O ty cCenzura2.svgu bobrze, skurwCenzura2.svge bobrze!
Nie, to nie pasożyt jelita. To glonojad!

Glonojad (także zbiornik zbrojnik niebieski) – stworzenie rybopodobne z rodziny śmieciożernych. Jak sama nazwa wskazuje, jest przechowywany w akwariach do spożywania szkła z szyb.

Spis treści

OdżywianieEdytuj

Glonojad je glony.

RozmnażanieEdytuj

Glonojady rozmnażają się w nocy, między godziną pierwszą a dwudziestą trzecią. Ich okres rozrodczy jest zależny od półkuli, na jakiej się znajdują: na biegunie północnym – na przełomie kwietnia i lipca, a na południowym odwrotnie – lipca i kwietnia.

Ciąża zbrojnika nieczerwonego trwa około 10 miesięcy. Po tym czasie glonojad pęka[1], a z jego resztek wypływa narybek, nazywany balustradą.

HodowlaEdytuj

Choć może się to wydawać zaskakujące, do hodowli tegoż zwierzęcia nie jest potrzebne akwarium. Glonojad świetnie poradzi sobie w przydomowej kałuży (należy jednak zadbać o jej wentylację i chłodzenie z użyciem kostek lodu), a nawet w przewodzie pokarmowym twojego kota.

Znacznie trudniej jest jednak rozmnożyć zbrojniki. Potrzebny do tego jest paliwo i stal oraz odpowiednie maszyny do produkcji czołgu śmiertelnie groźny dla człowieka monotlenek diwodoru oraz odrobina soli i drewna dla smaku.

Przypisy

  1. Najczęściej z przejedzenia