Otwórz menu główne
Disambug.svg Ten artykuł dotyczy rasy. Zobacz też książkę.
Wymarzony dom hobbita - nora z ogródkiem pełnym marychy
Hobbit? To jakieś nowe klocki?
Przeciętny ankietowany zapytany o hobbitów.

Hobbit – rasa stworków, które przypominają ludzi, ale są zbyt niskie, by nazywać nas inaczej, jak Dużymi Ludźmi. Nie są też krasnoludami, bo rzadko noszą brody i kopią jedynie w pagórkach. Prawdopodobnie nazwa "HOBBIt" wzięła się od ich nietypowych hobbich. Ośmiu hobbitów to jeden hobbajt.

Spis treści

WyglądEdytuj

Schyl się i powąchaj

Hobbit, podobnie jak Dudley Dursley, jest grubszy niż wyższy, co prawdopodobnie jest związane z jego Hobby. Przeciętny obwód w pasie wynosi 148 cm, a wzrost wynosi 121 cm. Ponadto niziołki mają stopy z owłosionej odmiany kevlaru, zapewniającej ciche chodzenie i wytrzymałość +16. W środku, ich żołądek zajmuje 55% wnętrza brzucha. Wszyscy hobbici mają krótkie, kręcone włosy.

ŚrodowiskoEdytuj

Ja p ! Jak tu nisko!
Gandalf o hobbickich domach

Hobbici żyją w norach i dziurach, które uważają za niezwykle atrakcyjne. Standardowo w domu 4 pokojowym znajduje się 9 spiżarni.

Hobbickie hobby i zainteresowaniaEdytuj

Hobbit człowiek podczas posiłku
Powszechnie uważa się, że hobbici jedzą jeden posiłek na całe życie - po prostu nigdy go nie przerywają.
Ekspert o hobbickim stylu jedzenia.

Poza tym, hobbici lubią:

  • spać,
  • jeść,
  • śpiewać zabawne i zbereźne piosenki,
  • jeść,
  • siedzieć w domu i mieć święty spokój,
  • jeść,
  • palić fajkowe ziele,
  • jeść,
  • chodzić tam i z powrotem,
  • jeść,
  • pieczarki (kradną je biednym farmerom),
  • i jeść.

Znani hobbiciEdytuj

  • Bilbo Baggins – staruch i świr, znalazł pierścień pokonując Golluma beztrosko odcinając mu łeb grą w zagadki.
  • Frodo Baggins – bratanek pana wyżej. Zdradliwy zazdrośnik – obiecał, że zniszczy pierścień, a kiedy miał okazję stwierdził, że woli zachować go dla siebie.
  • Samwise Gamgee – najlepszy przyjaciel niewolnik Froda. Hardkor!
  • Merry – brązowe, kręcone włosy; wygląda jak Pippin. Lubi kraść warzywa, palić zioło, jeść, pić i zabijać Upiory Pierścienia w wielkich bitwach.
  • Pippin – brązowe, kręcone włosy; wygląda jak Merry. Lubi kraść warzywa, palić zioło, jeść, pić i ratować swojego władcę od palenia na stosie.

  Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie – rozwiń ją.

  To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny literatury. Jeśli nie masz uczulenia na książki – rozbuduj go.