Otwórz menu główne
Litwinów dwóch gdy jeszcze nic nie mówią…
(zdjęcie zrobione przez przypadkowego przechodnia telefonem komórkowym znalezionym przypadkowo u kogoś w plecaku)
Skąd Litwini wracali? – Z nocnej wracali wycieczki
Adam Mickiewicz o eskapadach Litwinów
Dobry Litwin to martwy Litwin
Lech Poznań o Litwinach

Litwini – oficjalnie mieszkańcy Litwy, jednak bardzo często błędnie rozpoznawane są dwie terminologie – Litwin oraz Żmudzin. Żmudzini żyją dzisiaj na terenach tego „kraju” a Litwini żyli za czasów Wielkiego Księstwa Litewskiego na dzisiejszej Białorusi, Ukrainie, Polsce, Litwie (też) oraz Rosji. Jedyną rzeczą istotną przez Litwinów jest koszykówka.

Spis treści

JęzykEdytuj

  Główny artykuł: Język litewski

Język litewski powstał poprzez bunt miejscowych mieszkańców. Nie chcieli oni polskiej ludności na rzekomo ich terenach. Język litewski ma około 100 lat, ponieważ właśnie wtedy zaczynały się sprzeciwy ku Polakom. Został on wymyślony prawdopodobnie przez łotewskiego chłopa czy innego Bałta tego pochodzenia na zasadzie jego języka. Pierwotni Litwini z którymi się tak przyjaźniliśmy posługiwali się językiem zbliżonym do języka białoruskiego.

WyglądEdytuj

Przeciętny Żmud ma małą głowę, zazwyczaj jasne włosy. Żmud posiadający żydowskie korzenie jest mały, zaś polskie – duży.

Litwini i PolacyEdytuj

Dawno znani jako wieczni wrogowie. W Vilnius Litwini nienawidzą Polaków bardziej niż Polacy Litwinów. Litewscy rodzice swoich dzieci od małego już uczą patriotyzmu. (czyt. nienawiści do Polaków) Jak sobie polecisz do Vilnius i zaczniesz gadać po Polsku to Cię pobiją i wywalą do Polski, podobnie jak zrobiliby Polacy z Litwinem.

Zobacz teżEdytuj

  To jest tylko zalążek artykułu o ludziach. Jeśli masz coś wspólnego z daną kastą – rozbuduj go.