Otwórz menu główne
Kto ma owce, ten ma co chce
Staropolskie porzekadło

Owca (z łac. Ovis) – baran o imieniu Owca, żyjący samotnie (zazwyczaj w wielkich miastach) lub w stadach. Należy do gromady ssaków i jest więcej, niż jednym zwierzęciem.

CharakterystykaEdytuj

Owca charakteryzuje się specyficzną dwunożną postawą, zrośniętą wełną, oraz wyłupiastymi oczami. Wydaje z siebie dźwięki o brzmieniu BE-E-E-E-E (w tonacji F-dur, czasami ochryple).

Rodzaje owiecEdytuj

  • Owca biała (trudna w pozyskiwaniu wełny, gdyż widać na niej wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia);
  • Owca czarna (często lekceważona przez konserwatywne środowisko owiec białych).

Istnieje szeroki asortyment podtypów owiec (w zależności od pełnionych przezeń funkcji oraz wyznawanych poglądów), m.in.: owca-kamikaze, owca-samuraj, owca-ninja, owca-wolontariusz, owca-fanatyk, owca-wolnomyśliciel, owca-liberał, owca-konstantynopolitańczykowianeczka, owca terrorystka itd).

Możliwości wykorzystaniaEdytuj

Owca znakomicie nadaje się na element zasilający Działo napędzane Owcą. Jest również wykorzystywana jako niezawodny czujnik systemów alarmowych nowej generacji, oraz ekonomiczny zraszacz plantacji mięty, bukszpanu oraz buraków cukrowych. W formie zwierzątka domowego idealnie nadaje się jako towarzysz długich, zimowych wieczorów. Jest łatwa w użyciu i wybitnie energooszczędna, szybko staje się nieodłącznym elementem wyposażenia każdego domu.