Otwórz menu główne
Żywa ikona kindermatalii
RIP Paul!
Przeciętny komentarz o Paulu.

Paul Gray – były basior niby-metalowego zespołu Slipknot, znany z maski Świnki Peppy, niesamowicie wytrzymałych nóg oraz tego, że zmarł nagle po spożyciu zbyt dużej dawki niewinnej używki, którą przepisał mu przez przypadek lekarz. W ten piękny sposób zostawił żonę i osierocił nienarodzoną jeszcze córkę. Do dziś bardzo opłakiwany ze strony zagorzałych larw i swoich własnych kolegów. Dla wielu basistów prawdziwy wymiatacz, a dla antyfanów potworna świnia i satanista.

Spis treści

MłodośćEdytuj

Pawełek urodził się w zabitej deskami mieścinie zwanej Des Moines w wieśniackim stanie Iowa w roku 1972. Jego spokojne życie trwało mniej więcej do momentu, gdy zaczął słuchać starych kaset, które miały zapewnić mu trochę rozrywki. Bardzo szybko zakochał się w muzyce i stwierdził, że koniecznie musi zostać gwiazdą metalu. Niestety ze względu na brak możliwości rozwijania się i wszech obecną patologie młody szaruś musiał sobie z tymi planami trochę poczekać. Na szczęście udało mu się znaleźć poradnik jak poprawnie brząkać na instrumentach strunowych i zaczął ćwiczyć swoje palce na gitarze basowej.

Nieważne jak genialnym basistą jesteś – i tak wszyscy mają cię w dupie

Kiedy dorósł, nareszcie mógł zepchnąć życie rodzinne na drugi plan i wreszcie zostać wymarzoną gwiazdą. Niestety znów z uwagi na miejsce, w którym mieszkał musiał ograniczać się do brzękania w kółkach gospodyń wiejskich, bo na więcej nie mógł sobie pozwolić. Pewno dzionka poszedł na stacje benzynową do swojego kupla Joeya, który tam pracował. Jordison opowiedział Paulowi, że założył wraz z klaunem Shawnem i kibolem Andersem zespół metalowy i pilnie potrzebują basisty. Gray był w ósmym niebie i od razu się zgodził.

Slipknot i sławaEdytuj

Paul bardzo lubił swoich ludzi, ale nie mógł znieść tego, że brak im czegoś charakterystycznego. Sytuacja zmieniła się, kiedy Shawn w ramach żartu przyszedł na koncert w masce klauna cyrkowego i włożył ją w czasie jednego kawałka. Chłopakom niesamowicie spodobała się akcja, którą odwalił walacz garnków i szybko zaczęli myśleć o własnych maskach weneckich, w których bezkarnie mogli grać co im się podoba. Paul nie miał jednak żadnego pomysłu na swoją. Pewnego dnia zrobił poszedł na spacer, aby móc pooglądać swoją wiejską okolice, jego uwagę przykuły świnie jakiegoś farmera. Uznał, że ich pyski są zajebiste i pobiegł do swojej piwnicy, aby pod weną twórczą tworzyć. W ten sposób powstała pierwsza maska świni, Paul musiał jednak stwierdzić z dlaczego będzie nosił akurat maskę świni. Doszedł do wniosku, że prosiaki są spokojne, a on ma uległy charakter i wszystko trzyma się kupy.

Sytuacja w zespole zmieniła się, kiedy doszedł do niego krzykacz Corey Taylor któremu udało się stworzyć system koncertowania i śpiewania, który przyciągnie miliony kindermetali. Sytuacja sprawdziła się i już w 1999 Paul począł się jak metalowiec, kiedy to wydano pierwszy album Slipknot. I tak lata mijały, nasz basior zyskiwał coraz więcej fanów oraz ludzi, którzy chcieli go nieudolnie naśladować. Udało mu się nawet znaleźć sobie dziewczynę, a później żonę. Kiedy dowiedział się, że będzie miał dzieciaka rozpisał się o tym na Facebooku i został dosłownie zalany listami od zagorzałych fanów. Wydało się, że nic złego stać się nie może. Niestety…

ŚmierćEdytuj

Nikt nie spodziewał się, że nagle może stać się coś niedobrego. Pewnego majowego poranka w roku 2010 został niespodziewanie znaleziony zupełnie martwy w swoim pokoju hotelowym w Des Moines. Miliony fanów zaczęło rozpisywać o tym co się stało doprowadzając stan Iowa do stanu zagrożenia demonstracjami bo nie wiadomo było dlaczego ikona miasta nie żyje. Koledzy z zespołu byli na tyle mili, że zorganizowali specjalny wywiad bez masek na którym wraz z żoną i bratem opłakiwali go. Sekcja zwłok wykazała, że Szary zmarł z powodu przedawkowania morfiny, o której podobno wiedzieli jego znajomi, ale nic na ten temat nie mówili. Niecałe trzy miesiące po jego śmierci jego żona urodziła mu córkę, na którą tak długo czekał[1].

CiekawostkiEdytuj

  • Miał manię sprzątania. Podobno po tym, jak dowiedział się o ciąży swojej żony postanowił na wzór Kusego z Rancza wygotować wszystkie ubrania jakie miał w domu.
  • Był tak lubianym basistą, że Ibanez postanowił zmienić nazwę jednej ze swoich gitar na PGB1 co oznaczało „Paul Gray Bass”.
  • Podobno był mańkutem, choć są to nie potwierdzone informacje.
  • Wielu fanów do dziś snuje teorie spiskowe na temat jego śmierci.

Przypisy

  1. Ale się nie doczekał…