Otwórz menu główne
Disambug.svg Ten artykuł dotyczy telewizji. Zobacz też hasła o tym samym skrócie.
Logo polskiej telewizji do 2 lutego 2009
Logo drugiego programu polskiej telewizji od startu do 2 lutego 2009
Logo przed 5 październikiem 2007
TWP FONI dzwoniąca na nerwach…

Telewizja Polska (ur. sierpień 1912) – najzamożniejszy zakon żebraczy w Polsce.

Spis treści

Zadanie

Jednym z głównych zadań Telewizji Polskiej jest ściąganie opłat z tytułu abonamentu radiowo-telewizyjnego. Środki z abonamentu mają pokryć niezbędne wydatki między innymi nową siedzibę, limuzyny dla sprzątaczek czy złote klozety. ostatnio jednak operatorzy, prezenterzy i inni „ważni” z ekipy TVP zostali odsprzedani jakiejś obcej firmie.

Kanały TWP

Jej pierwszy kanał powstał z samą TWP. W stałej ramówce:

Drugi powstał 33 lata po zaskakującym debiucie pierwszego programu. W tym programie same hity wprost z orbity:

TWP Info powstał z przerobienia go z TWP3. Publiczna konkurencja dla TVN24, Polsat News i Superstacji. Można tam zobaczyć:

  • serwisy informacyjne różnej maści,
  • poważny program publicystyczny O co k a chodzi,
  • do 31 sierpnia również audycje jednostek terenowych TWP.

TWP Polonia to program, który został wymyślony po to, aby opanować świat. Jest chętnie oglądany przez Polonię, stąd nazwa. W ramówce:

  • Szybki powrót do Polski,
  • Jak dogadać się z ruskim o wódę i nie dostać w papę,
  • powtórki powtórek powtórek powtórek,
  • Aloha Polonia.

TWP Kultura to kanał uruchomiony w 2005 roku. Można się tam dowiedzieć o obrazach, rzeźbach, muzyce i innych pierdołach. Program ten jest chętnie oglądany przez osoby o nadmiarze tkanki mózgowej. W stałej ramówce:

  • Jak przetrwać w teatrze na sztuce Szekspira,
  • magazyn o sztuce nowoczesnej Genitalia,
  • przedstawienia sztuk erotycznych,
  • koncerty kociej muzyki.

TWP Sport to dzieło Bronka. Jak sama nazwa wskazuje jest to kanał o sporcie. Programy z ramówki:

  • transmisje różnych sportów,
  • Sportowy tydzień – co narozrabiali nasi sportowcy przez te siedem dni,
  • He, he, he – taktyki drużyn piłkarskich, prowadzi Jacek Gmoch,
  • Sport wieczorową porą,
  • mecze na Stadionie – cotygodniowe spotkania na Kochanym Rynku Europy, za tydzień – Piast Feliksów kontra Huragan Przybłędy Większe.

TWP Historia jest już dziełem Endrju nie Huberta Urbańskiego. Z założenia ma mówić o historii. Stąd w ramówce następujące programy:

  • Alkomat – ile wypijała szlachta polska w XVII wieku,
  • Uzbrojenie rycerzy Grunwaldu,
  • Sława i chwała wielkiemu Romanowi Dmowskiemu (na wniosek LPR),
  • historyczne filmy dokumentalne;
  • Tajemnice Okrągłego Stołu, czyli historia związków Wałęsy z komunistami w Kambodży, Żydami oraz cyklistami,
  • Komu teczkę, komu...? – czyli wielki konkurs audiotele kogo tym razem obrzucić SB-ckim błotem,
  • Bracia na polach walki – programy wysławiający zasługi braci K. m.in.: w bitwie pod Grunwaldem i odsieczy wiedeńskiej,
  • Dlaczego Platforma jest winna? – program ujawniający tajemnice Zawsze-Winnej-Platformy Obywatelskiej, m.in.: historię dziadków Tuska. Stałym punktem programu jest konkurs audiotele pt.: Kto z Platformy według was jest Żydem, komunistą i przyjacielem Tinky Winky'ego?.

Pomimo tego, najważniejszym programem w ramówce stacji jest program Dekomunizacja, ujawniający tajemnice, nierzadko intymne sekrety z życia SB-ków, UB-ków. Program emitowany jest w sobotę o godzinie 19.00, w porze najwyższej oglądalności i trwa trzy godziny. Ostatnio też zajęli się emitowaniem zachowanych do dziś wydań Dziennika z 1989.

TWP Seriale to kanał, w którym można oglądać powtórki super mocnych seriali animowanych takich jak Plebania i Klan. Oprócz tego można znaleźć m.in.:

TWP Rozrywka jest dziełem Juliusza Cezara Browna, powstałym 15 kwietnia 2013 roku. Jak sama nazwa wskazuje, emituje programy typowo rozrywkowe dla każdego widza. Oto one:

  • Ka Ka De z Jabarem i Góralem na czele,
  • teleturnieje, w których zawodnicy nic nie wygrywają,
  • programy kulinarne typu Robert Makłowicz w podróży[2],
  • zawsze uśmiechnięty Wojciech Mann,
  • retransmisje koncertów, podczas których fani rzucają w zespół pomidorami i sprzętami codziennego użytku,
  • oraz – tak jak w innych stacjach TWP – filmy i seriale, co na to się nie zanosi.

Według tajnych źródeł, TWP Rozrywka powstała jako konkurencja dla polsatowskiego ATM Rozrywka, który polsatowskim w nazwie nie jest, ale emituje programy prosto z Polsatu. Całość dodaje fakt, że te stacje są emitowane w cyfrowej telewizji naziemnej. Zapowiada się więc ostra rywalizacja o to, który kanał rozrywkowy jest najlepszy.

TWP3 uruchomiono 1 września 2013 roku po to, by dać szansę pokazania mieszkańcom regionów, co się u nich dzieje. Ramówkę uzupełniają głownie niskiej jakości dokumenty, które nie zmieściły się w ramówce TWP Info. Oprócz tego są jeszcze:

Sama nazwa kanału mówi o tym, że 1 stycznia 2016 roku w miejsce TWP Regionalnej powróciła znana nam wszystkim TWP3.

TWP HD

TWP 4k

TWP1 HD, TWP2 HD, TWP Info HD

  • Jedynka i Dwójka oraz propaganda w wysokiej niskiej rozdzielczości HD. Te same programy w HD, czyli nierozciągnięte po całym ekranie.

TWP CBA ABC

  • Trochę bajek i seriali dziecięcych. O 23:30 Cielak – litera C (no bo C jak cielak) idzie spać a budzi się dopiero następnego dnia o 5:20.

Przyszłe kanały

  • TWP Dokument,
  • TWP Rozrywka Internaszynal.

Stacje dawne

  • Tylko Muzyka (19971998) – program o muzyce wszelakiej. Usunięty, bo na niego się nie zgadzał Emil Wąsacz. Jedną z ważniejszych dat w historii tego kanału było przewrócenie się jego masztu nadawczego gdzieś tam.
  • TWP3 (19982009) był kolejnym pogięto-prostym pomysłem Wielkiego Prezesa Telewizji Roberta Kwiatkowskiego. W programie można było zobaczyć:
    • kto dziś w kogo rzucił błotem,
    • a kto borowiną,
    • a kto dostał z teczki w twarz.

Przewrotne/cudowne daty w TWP

Tyle oferuje oddział TWP3 w Lublinie

Zobacz też

Przypisy

  1. Przeniesiona na kanał manipulacyjny edukacyjny TWP ABC
  2. Makłowicza poddano ewaporacji na skutek krytyki reklamówki Ewy Świecińskiej